Vårt projekt

- Vi ska göra ett projekt som vi kallar Young Entrepreneurs Against HIV and Aids - YEAH. Idén är att vi ska tillverka och sälja smycken i afrikansk stil och för pengarna som vi får in ska vi informera om HIV och Aids, förklarar jag för Febby.

Hon har flyttat till ett annat rum i samma område som hon bodde tidigare. Det är mindre än det förra och erbjuder inte fler bekvämligheter, men hyran är något lägre och hemtrevnaden betydligt större. Jag har svårt att reda ut om känslan kommer från rummet, eller från Febby själv som tacksamt tar emot kakorna från Anna och mig och lägger upp dem på ett fat, som hon i sin tur räcker tillbaka till oss.

- Vi undrar om du vill vara med på ett hörn i projektet, som en slags lärare eller inspiratör då vi tillverkar våra smycken. Det är ett litet projekt, vi har ganska kort om tid och väldigt små resurser, men tanken är att vi ska få viktiga erfarenheter och kunskaper som vi kan använda oss av i framtiden. Om du tycker att det låter intressant får du gärna vara med, säger jag.

Febby ler mellan två klunkar juice och sammanfattar sedan vad vi också känner:

- Det här blir ett utmärkt tillfälle att lära av varandra!


image29
Christabel, Febby och Sharon designar smycken på kontoret.

image30
I jakten på de rätta pärlorna hamnade jag själv bakom disken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0