Ett stort tack!

Så sant som det är sagt - Vi möts i det som gör oss lika
och utvecklas tack vare det som är olika hos varandra.

  

Ofta är slutet på ett äventyr egentligen början på ett annat och så känns det verkligen med YPD. Innan det är dags att börja tänka på intressanta vägar inför hösten vill jag passa på att tacka alla som har hjälpt mig att genomföra detta. Det har varit en 24-timmar-om-dygnet-utmaning som bäst beskrivs med vår projektledare Erikas ord:

- It's hard core!

Trots, eller kanske tack vare, att det har varit tufft har jag också skrattat mer än någonsin. Jag har dessutom lärt mig väldigt mycket, både om andra kulturer och människor - och om mig själv och den värld jag lever i.


Jag vill skicka en kram till Anna och alla andra YPD-deltagare som har vågat visa både sina bra och dåliga sidor. Jag har lärt mig något av er alla! Tack till alla projektledare, koordinatorer och volontärerna på CIU, YAZ och KYA. Ert engagemang har förverkligat en strålande idé.


Grymt mycket respekt till värdfamiljerna för att ni öppnade era hem för mig och Anna, trots att ni aldrig tidigare hade träffat oss. Jag önskar att fler kunde ha samma förmåga att lita på och bry sig om människor som ännu inte hunnit bli ens vänner. En stor applåd till arbetsplaceringarna Fountain of Hope (i Zambia), Holma Aktivitetshus och Positiva Gruppen Syd  för att ni lät oss dela ert engagemang. Jag hoppas ni har lärt er lika mycket som jag!


All kärlek till min familj, min släkt och mina vänner som gav mig modet att verkligen visa att jag förtjänar en plats i YPD. Tack också för att ni har stöttat i stort och smått under utbytets gång. Ni har alltid varit nära, även om vi har varit på olika platser i världen. Tack också till alla nya bekantskaper som jag har mött!


Tack till Sida, ABF Borlänge - Nedansiljan, Arbetsförmedlingen Borlänge, Color Print Sweden AB, Kooperation Utan Gränser, Kulturcentrum Asken och Stora Tuna församling för att ni har gjort mitt deltagande möjligt. Jag hoppas att ni känner att det har skapats engagemang för varje krona och att ni kan ringa mig om ni vill lära er mer om vad jag har arbetat med. Tack också till Dalarnas Tidningar för att ni tycker att det jag skriver är viktigt.


Sist men inte minst - tack till alla er som har läst bloggen! Det har varit jättekul att höra att några verkligen har tagit den till sig och blivit nyfikna på att själva göra något liknande. För er som är mellan 17 och 26 år finns naturligtvis möjligheten att själva delta i CIU:s utbyten. Andra utmaningar går att leta upp via till exempel Globalportalen, Forum Syd, Idealist, Rättviseakademin eller Zenit.


Lycka till och håll gärna kontakten med mig (malin.rindeskar[at]gmail.com) och Anna (annakabwe[at]yahoo.com). Det här är sista blogginlägget, men äventyret tar som sagt aldrig slut!

Kommentarer
Postat av: Jesse Lufendo

Estao bonitas com esse sorriso, uni os dois continentes, you are so beautifull with these smile, raproching two continents.

2008-07-13 @ 19:02:31
Postat av: Magda

Vilken resa du gjort! :D Min har precis börjat och målet är skolans värld, vet inte om jag är helnöjd med att det är ett politiskt uppdrag men läraryrket känns som mitt kall. Tänk den dagen jag ber dig komma och föreläsa för mina elever - längtar! STORA KRAMAR Magdalena

2008-09-06 @ 19:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0