Nu far jag!

Jag har fortfarande lite kvar att packa, men efter det och några timmars sömn tar jag tåget till Stockholm och Kärsögården som ligger nära Drottningholms slott. Det är dags för avreseläger innan vi flyger från Sverige på söndag.


Alla som ska iväg på något av CIU:s utbyten deltog i en förberedelsehelg på Kärsögården för ett par månader sedan. Då skulle vi ta med oss något ätbart från våra hemtrakter. Jag tog med mig gustafskorv (hästkorv) och vikabröd. För övrigt har jag fått höra att jag pratar med "en sån där falukorvsdialekt liksom". Det får man väl säga stämmer. Borlänge ligger ju granne med just Falun och de från Dalarna som inte tog med samma sorts korv och hårdbröd som jag valde just falukorv och Falu rågrut. Förutom en massa mat och information under helgen blev det också en hel del skor, för det var många trevliga människor där.

image4

Kommentarer
Postat av: Jenny Haagman Edwards

Hej Malin! Vad bra med bloggen, jag hoppas få läsa många intressanta texter framöver. Stort lycka till, det kommer säkert bli en mycket spännande resa!

2008-01-17 @ 03:08:49
URL: http://goinggrenadian.updategrenada.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0